Sidor

maj 11, 2012

confettinails

Eftersom det var ett tag sedan tänkte jag visa ett nytt nageltips. 
Denna gången har jag använt ett genomskinligt baslack, vitt till tipparna och HM:s överlack ''confetti''. Jag är som till synes mycket förtjust i lust överlack med glitter i eftersom det ger en mer rolig nagel än bara enfärgad tipp. 
Överlacket är som sagt från HM och innehåller många olika färger, vilket gör att man lätt kan variera färg på tippen.


Syns att det var några dagar sedan jag målade naglarna, har börjat skavas av från pekfingret. Ett tips på hur man håller nagellacket längre, är att bara fylla i det som skavts av och sedan stryka över ett nytt lager överlack. Glittret gör att ''skarven'' mellan det nya nagellacket och det gamla försvinner. Ett litet tips bara.


HM:s överlack ''confetti'', väl använt redan haha. Kladdar som tusan när jag målar naglarna. Därför föredrar jag göra det på natten innan jag ska sova och sedan tvättar händerna i varmt vatten på morgonen för att få bort resterna från fingrarna. För mig funkar det inte att börja pilla med toppsar och grejer när man nyss målat dem, då är det lika bra för mig att börja om igen haha.

PUSS

Inga kommentarer: