Sidor

mars 04, 2012

enkelt att klippa håret hemma


Jag har aldrig riktigt tyckt om att gå till frisören för att klippa håret eftersom jag sällan blivit helt nöjd, plus att det alltid har klippt upp mitt hår för mycket. Jag brukar kolla upp lite tips och tricks på nätet för att få lite inspiration och idéer. Jag fastnade för en teknik där man använder ett verktyg som kallas Creaclip som gör det enklare att klippa upp håret lite hemma. Ska kolla upp var man kan köpa en sådan då jag är ganska lat och vill kunna klippa mitt eget hår snabbt och smidigt.


Såg även en teknik som heter Twist Cutting som simpelt sagt formar håret i en bobliknande figur, på ett klipp.


Båda teknikerna ger en känsla av att håret är uppklippt och välarbetat.
Nu, tänker jag ta till med saxen och prova den nedersta tekniken. Reslutat kan mycket möjligt komma upp. Håll ögonen öppna.


PUSS

Inga kommentarer: