Sidor

juli 01, 2010

i godan rå

Så typiskt mig är det.

Jag vaknade upp helt lugn vid 10. (tur man ställt klockan, annars hade inte jag varit uppe än, hehe). Slänger upp ett par skivor bröd och sätter sig tillsammans med Emma ute i morgonsolen. HELT LUGN. Vi snackar, låter tiden flyga förbi. Solar lite (hehe) och allmänt umgås. Drar fram lite planer inför dagen och börjar planera en smula. Jag skulle bara duscha och sedan kunde vi sticka. MEN. Jag hade i min sinnesförvirring glömt bort att dammsuga huset inför gästerna som kom idag. jippie, tänkte jag. Men jag tog mig i kragen och valsade runt med dammsugaren i fullt fart. Fint blev det. Trots att jag missade trappan. Heh

Det råkar vara som så, att jag är sjukt duktig på att glömma saker. Och det gäller allt. Saker jag ska göra, saker som andra ska göra, saker som jag har lovat osv. Jag är helt hopplös vad gäller att komma ihåg saker. Så illa är det, att jag till och med måste hålla allmänacka även över sommarlovet för att inte glömma vad jag ska göra. *suck*

Men en sak är i alla fall säker. Jag är bäst på att hålla hemlisar. (eftersom jag oftast glömmer dem)


Tchiing!

Inga kommentarer: