Sidor

januari 10, 2012

10 Januari 2012

Ibland är livet way för spännande för att man ska kunna somna. Det hände mig igår. Och nej, jag har inte vänt på min dygnsrymt, det är dygnsrytmen som vänt mig. Ah. Och jag som skulle bättra till mig nu när skolan börjat och allt, men vad hände? Ledig från skolan en dag hände. Men jag är glad ändå. Hann ju trots allt mycket längre i min bok än vad jag skulle gjort annars.. eller?

Min dag har fortsatt vara spännande. Tränade nyss. Första gången sedan jag gjorde min tatuering.. vilket jag gjorde den 2:e november.. Skäms på mig. Det kändes om ingenting annat. Mitt blodsocker har alltid lekt jävel med mig, men idag var den inte kompis med mig överhuvudtaget. Fick i alla fall 1 timme och 45 min att skriva upp i min träningsdagbok. - och ja, ska börja skriva upp vad, när och hur lång tid jag tränar detta året. Got to do it. Kroppen behöver pysslas om, men det blir jag som får hjälpa den om jag överhuvudtaget ska kunna få tillbaka den som den var innan. Men. Ett litet steg åt gången. 

Har även rotat fram mina gamla anteckningar om hur jag åt då kroppen faktikst samarbetade och vart till min glädje. Tänkte börja med små små steg, precis som förra gången jag bestämde mig för en ändring. En sak är dock säkert - jag kommer fortsätta unna mig.

Så, mycket spännande idag alltså. Det enda negativa är att det har varit fruktansvärt ensamt och att kaminen vägrade att samarbeta med mig.. den jävelen. Men mamma fixar't.


Nu ska jag hälla i mig ett par glas vatten och sedan krypa ner framför tv:n - med MTV på förtstås - tillsammans med min bok. Today, life is good.


PUSS

Inga kommentarer: