Sidor

augusti 24, 2011

lite sådär om träning

Mest för att jag älskar att träna så tänkte jag slänga ut lite bilder på övningar jag gillar bäst. (dvs, dem som känns mest thihi)
Squat; känns i benen. För att maximera effekten och för att känna att det bränner mer, gå längre ner samt använd vikter.

Lunges; att tänka på, knät ska vara över knät och inte för långt fram för maximerad effekt. Jag har själv lite problem med att få till denna övningen, vilket är en utmaning. Utmaning i träning är viktigt!


Heelkick; tränar lår, vader och rumpa - ordentligt. Även här kan man lägga till vikter för att träna armarna intensivare.

Plankan; denna övningen har jag en fruktansvärd hatkärlek till. Jag hatar den lika mycket som jag älskar den. Den är sinnesjobbig eftersom man tränar alla dem stora musklerna samtidigt (core, ben, skuldror m.m) men den gör verkligen skillnad. För att öka svårighetsgraden kan man flytta ben/hålla dem i luften ett i taget, eller ställa sig på händerna och sedan gå tillbaka till armbågarna.

För övrigt tycker jag mycket om att jogga. Speciellt på morgonen innan frukost. det ger en bra start på dagen och man känner sig fräshare och piggare senare under dagen.


Det viktigaste med träningen för mig är att jag blir trött och utpumpad. Gärna träningsvärk med för att verkligen få bekräftelse på sina ansträngningar. Skulle det vara så att jag dagen efter jag tränat inte får träningsvärk, då vet jag att jag måste belasta ben ev. armar mer nästa gång jag tränar. Vilket gör att jag hela tiden har en utmaning framför mig och aldrig tröttnar.
För mig är träning en livsstil.

Jag kan inte direkt medge att jag håller mig till en speciellt bra kost för tillfälligt, men just nu bekommer det inte mig. Jag får i mig viktiga fetter, proteiner och vitaminer. Sen att jag i princip fuskar varje dag med vitt bröd och liknande är en del av min livsstil just nu. Och jag trivs med den. Mat är till för att avnjutas, inte plockas bort.

Så, äta gott och träna hårt. DET är mitt liv.

Inga kommentarer: