Sidor

juli 01, 2011

De målade grottornas land - en skam för serien?



Skulle precis klicka hem sista delen om Ayla (i serien Grottbjörnens Folk), De målade gottornas land, men läste lite recensioner innan. Det som förvånade mig var att ingen, verkligen ingen, som läst boken skrev något gott om den.. Tydligen var det massor med upprepningar från förra böckerna, för detaljerat (om saker man redan läst femhundratolv gånger innan) och att den var trist och långtråkig.


För mig kom detta som en chock. De andra böckerna håller en så hög standard att jag var övertygad om att Jean M. Auel aldrig skulle misslyckas.. Och denna delen sägs vara den sista.. Så ledsen jag blir. Kollade upp recensioner från folk som verkligen är stora fan av serien och inte ens dem hade något gott att säga om boken.. Bara att det är ett "måste" att läsa den eftersom det är den sista.. Känns som att luften går ur mig lite. fan.


Ska ha den i alla fall. Så får jag själv avgöra vad jag tycker om den senare. Kan ju inte lita på andra till hundra procent.. men eftersom så många har sagt dåligt om den, så börjar man ju undra på riktigt..


Det surras dock lite om att Jean ska göra en sjunde avslutande del för att knyta ihopa de lösa trådarna i denna boken. Man får väl hålla tummarna att hon itne ramlar av pinn innan dess.. Damen är trots allt 75 år gammal..




Inga kommentarer: