Sidor

juni 21, 2011

undersökningen

Okej.. Jag lever!
Fy fan vilken dag jag har haft.. För det första somnade jag inte in riktigt fören vid 5 i morse, sen var undersökningen ingenting jag gärna gjort om igen. Det gjorde sjukt ont i magen och jag minns inte så mycket av besöket.

Det började med att de inte hittade ådran i min arm (som vanligt) och var tvungna att gräva efter det. De hittade inte rätt endå och beslutade sig för att sticka mig i underarmen istället, vilket inte var direkt skönt....
Sen fick jag lugnande och smärtstillande och fick lägga mig på vänster sida.. och sen blir det lite suddigt om vad som hände. Det som jag kommer i håg är att jag hade fruktansvärt ont i övre delen av magen (typ under diafragman vid solarplexus) och att jag ville att dem skulle sluta.

Mamma var med mig hela tiden och jag kramade henne så gott jag kunde.
Efter undersökningen hade de tydligen kört in mig i ett annat rum för att sova av mig medicinen lite. Jag kommer inte ihåg detta alls.. Vaknade två timmar senare, med mamma brevid. Hade fortfarande sjukt ont i magen, men nu i buken. Gick till sköterskan och tog ut butterfly:en, klädde på mig och åkte hem.
Vi handlade lite mat till mig på vägen hem och jag har ätit lite kvällsmat. Sovit har jag i princip gjort hela tiden sedan jag kom hem vid 3. Och jag ska snart gå och lägga mig igen, är sjukt trött...

Jag fick inte reda på något resultat idag heller.. Men jag ska få besked inom 3 veckor.. Sen är det förhoppningsvis över.


Tack mamma.

2 kommentarer:

Marina sa...

Vad var det för undersökning/ingrepp? :O Lät inte spec. mysigt,, hatar doktorn och sprutor :(
puss!

Goldenstarlights sa...

Jag har haft problem med min mage i mer än ett och ett halvt år nu, undersökningen gick ut på att ta bort en bit inflammerad tarm och undersöka om jag eventuellt har någon sjukdom.. Det var inte trevligt alls faktiskt :p men det verkar som att svaret är nära :)))