Sidor

juni 12, 2011

det är över nu..

Jag vet inte helt hur jag ska börja.. Tog stundenten i fredags, skolan är över, men det har inte smällt in än.. I mitt liv har ett stort kapitel tagit slut och gett plats för en ny början.. Känns helt sjukt. Jag har kämpat i TRETTON år i skolan och nu är det bara över.. *poooff* sådär sen var det över.

De sista två veckorna har varit ett ständigt firande.
Först var det Skattjakten då jag och resten av tjejerna var utklädda till armébrudar och fulla och glada sprang runt i Kristianstad i solskenet. Det var en riktigt perfekt dag. Det såg ut som att alla hade svinkul! Kebab, festande, solsken och underbart sällskap fyllde hela dagen. Det är få dagar i mitt liv som har varit så bra..!

Sen var det mys med tjejgänget hemma hos mig. Hahaha, vi lyckades tränga ner oss alla fyra i vårt hörnbadkar..! Underbart... :') Saknar det redan.. Att kunna umgås med dem varje dag. Det har blivit en vana som man tagit lite för givet.. Usch. Längtar tillbaka lite.

Balen på söndagen var helt magisk! Jag har aldrig känt mig så fin som jag gjorde då. Tack igen Emma för att du fixade mitt hår. I min fina svarta klänning och fina smyken hade jag en fantastisk dag tillsammans med, dels gamla men också nya vänner. Det var helt perfekt. Det är ett minne för livet som jag alltid kommer att hålla av...
Mina baldejter var superbäst och alla var så fina i sina klänningar och kostymer. Allting var så fint och stämningsfyllt..!

Karnevalen på onsdagen var nästintill sjuk! Det var jätteroligt och det var en fet förfest hemma hos en kille i klassen. Tack för det! Temat för dagen (och klassen) var Barnkalas! Och jag tyckte själv att vi lyckades bra både med utklädnad och uppförande ;) Nästan så man längtar tillbaka till den gamla goda tiden som femåring..
Röj i tivoliparken sen efteråt, precis som efter Skattjakten onsdagen innan. Det var minst lika kul den gången! Det var bra musik vid scenen och fint väder. Fin dag och fint (galet) minne...

Studentdagen.
Jag vet inte var jag ska börja.. Alla verkade vara så lyckliga. Blir helt tårögd bara jag tänker på klassen.. Inte visste jag att jag skulle sakna dem så direkt och så mycket.. Men jag tror att jag har insett nu att jag förmodligen aldrig kommer att återse alla, och det svider. Man tar så mycket för givet.. Bara flyter med. Jag hoppas över hela mitt hjärta att de vänner jag verkligen håller av kommer att förbli mina vänner och att vi ska ses endå, för att mista dem hade varit som att mista en del av mig själv..
Hela dagen var en enorm känslovåg. Sorg, frustration, utmattning och total glädje. Humörsvängningar så det heter duga! Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna beskriva denna dagen med ett ord. Jag har längtat efter det så länge, och nu är det bara slut.. Det har gått så fort! Även om man segat genom fruktansvärt många tråkiga lektioner.. hehe.

Jag kan inte fatta att det är slut. Nu börjar livet säger mamma, men just nu känns det bara som om mitt liv tagit slut. Sjukt och galet...




ÅTERTRÄFF HOS MIG NÄSTA SOMMAR SP3C. Ses då!

Inga kommentarer: