Sidor

maj 30, 2010

fan

Fredagen var en MARDRÖM.
Den började med småpanik då ajg vaknade försent, eftersom min klocka inte ville säga ifrån att jag skulle vakna - trots, att jag hade ställt den. Jag hade i alla fall en kvart på mig att klä på mig och göra mig färdig inför att möta dagen - vilket inte är tillräckligt för mig. Men jag kom iväg till slut, efter att Annika stressat genom huset och letat efter bilnycklarna. Macka hade jag med mig (hatar att äta på bussen föresten). Egentligen hade jag helst stannat hemma den dagen (och det visade senare att jag nog skulle gjort det...) men jag hade nationellt prov direkt på morgonen.

När jag väl kom fram till Hässleholm och skulle sätta mig på tåget till Kristianstad kommer nästa smäll i ansiktet - ett tåg hade havererat mellan hässleholm och kristianstad... Jag skulle bli försenad, duktigt försenad. Redan då kände jag för att lägga mig ner på parongen och dö lite grann.
Ett tag senare - efter att ha sprunigt till en plats där en ersättningsbuss skulle komma, men aldrig gjorde det och tillbaka till tågen igen - satt jag äntligen på tåget till skolan.

När jag väl var framme på skolan var det redan försent, jag hade missat provet. Och nästa lektion var frivillig, så jag satte mig på bussen hem igen - halvt gråtfärdig...

Väl hemma kunde jag pusta ut, och jag tänkte: "Nu är det ä n t l i g e n helg i alla fall". MEN, icke sa nicke. Jag har ju latinprov på måndag, och gissa var boken var? - RÄTT, i skolan. Så jag blev tvungen att åka tillbaka den långa vägen till Kristianstad igen och hämta boken. Tågen kunde naturligtvis inte gå när de skulle då heller (hallå, det är ju skånetrafiken vi snackar om...).

Jag kom i alla fall hem säkert igen vid klockan sex på kvällen till hästveda. Och man kan ju säga att dagen var lagom DRYG. Att tillbringa 6 timmar med att åka buss och tåg på samma dag är ingenting jag rekommenderar.

Kvällen avrundades bra i alla fall. Jag och älskling kollade på Titanic och sov i husvagnen ( ♥ ). Lyckligt slut på en helvetisk dag kan man säga.

Inga kommentarer: