Sidor

juni 27, 2009

"Bättre sent än aldrig"??


Helt ärligt. Baka är INTE min starkaste sida.........
Så klart kommer det folk imorgon och firar mig (bättre sent än aldrig som man brukar säga?) Jag blir ifs 16 1/2 men det räknas nog inte dirr som en födelsedag sådära (a) men eftersom det inte blev något i vintras så.
Som sagt, man får ju bjuda folket på lite gott om de nu har tagit sig tiden att komma till lilla Hörby. Så, kalla mig slav, har stått i köket HELA dagen och gjort drömmar, kanelbullar, chockladbullar, kladdkaka och så skulle det bli någon äcklig syltkaka eller vad det hette men klart som korvspa så brände jag hela möget (y) Naturligtvis! Inte nog med det, när jag väl börjat med bullarna får jag panik. Mjölet verkade inte räcka, men jo jag löste det. Glutenmjöl blandat med vanligt funkar nog alldeles utmärkt. Så Ida, du tål dem nääääästan :D Sen kom jag på att vi inte ahde någon jäst. Och ingen kakao till chockladbullarna, så jag fick ta min trogna automat cykel (eftersom min bensin cykel vägrar lyda sin mästare) och nerom Lågpris. Jag får rysningar varje gång jag går in i den affären, huuuuu, vilken läskig affär säger jag bara. Oorganiserat och bara helt, blä. Väl hemma igen avslutade jag så fort det bara gick (man måste ju ta hand om vädret när det går!) men naturligtvis dröjde det ett par timmar till.
Väl klar slängde jag mig bums i solstolen ute på trädäck och lapade lite sol. Ville verkligen bada men kom fram till att det nog inte var så intelligent med tanke på har min rygg/mage ser ut FORTFARANDE. Helt röd. Man kan inget annat än älska solen trots allt!
Ananrs har det inte hänt mycket. Kom just på det att jag måste damsuga nedervåningen innan folket kommer två imorgon. Suck. Jag hatar att damsuga. Verkligen.

Förövrigt flippar min sinnestämmning hela tiden nu förtiden. Arg, glad, ledsen, obrörd, förtvivlad. Men det slutar oftast i att jag blockerar det helt. J A G O R K A R I N T E. Fan, kan du inte bara visa lite respons??

Nu tänker jag kolla film. Så det så. Ha det så bra och njut av vädret!

I want to kiss you...
HUGS & KISSES

Inga kommentarer: