Sidor

januari 04, 2009

"ihopaskrap"

Först och främst måste jag be om ursäkt för en fruktansvärt kass uppdatering , har haft en del att hitta på och har inte haft möjlighet till internet . Men nu , mina damer och herrar kommer iallafall en snabbresume av de senaste dagarna !

Nyårsafton : Började klockan 10.00 med ett flaxande pass aerobic , herre gud det är inte min grej . Fläktade med armarna och skuttade runt på min plats så att nog de flesta ville lyfta ögonbrynen . Haha , men roligt var det och det blir nog bättre när man väl kommit in i det bättre . Efteråt bjöds det på cider och foto togs , jag försökte ställa mig i utkanten av blickfång för kameran men blev snabbt inskuffad mot mitten av församlingen .
Efter flaxandet bjöd Linda och Far på lunch , räksmörgås minsann . Den satt som en smäck och det var ett lagom mysigt , gulligt fik . Tack .
Väl hemma i lilla hörby hos Mor igen , var det att dra på sig ( om jag får säga det själv ) underbaraste festblåsan som skådats i det hushållet , haha ! Klänningen är en läckerbit från ichi som jag fick av Emmas far (!) i födelsedags/julklkapp . TACK !
Runt 16.00 kom gästerna ( Ilone , Roger , Markus och lille Jonathan ) och då bjöds det på min favorit förrätt , nämnligen hummersoppa . Till huvudrätt blev det rullader med fläskfilee , bacon och ost , potatisgratäng och tomat/gurka sallad . Som efterrätt hade Ilone gjort någon form av fromage , på yougurt och hallon . Hela packet satt fint i maggropen och var super !
Kvällen var fullspäckad med mys och racket . Vid 12 slaget önskade jag min stelfrusne mor ett gott nytt år och insåg då hur mycket hon betyder för mig . Tack för att du finns där för mig mamma , jag älskar dig .
Man skulle kunna sammanfatta min kväll så här : mys , trevligt sällskap och lugn avslappnad kväll . Tack för det ! Tack för hela dagen !

Nyårsdagen : Idag hade gymmet stängt . Med andra ord vilodag , det behövs ju det med . Sorgligt nog , haha !
Jag fick en mycket omtyckt inbjudan . Till Annelie , mästerspelaren i mysbyxor , hihi . Det skulle nämnligen hållas en spelkväll hos henne och folk från alla åldrar var bjudna och det blev en lyckad dag/kväll/natt . Fastän vår skara förminskades till Annelie , Moa och Stefan fram emot kvällningen . Det var jättemysigt , precis som det brukar vara . Längtar redan till nästa gång ! Även julklapp och födelsedagspresent fick jag . Så snäll jag måste varit , hihi . Fick Annelies specialitet , aloevera produkter och en "stoppahåretiefterduschenpryl" som kommer att bli utsliten med hälsan . Födelsedagspresenten är hål i näsan . Du är bäst som lyckats övertala min mor Annelie , det kan inte ha varit lätt . Jag har försökt i cirka tre år ungefär , haha .
Jag sov såklart över hos Annelie , i Moas säng . Tack för lånet snäckan !

Fredag : Spelkvällen fortsatte efter Annelies och Stefans snabbvisit på IKEA . Ni måste hålla med om att jag är rättså bra på det ! haha . Vi vann ett par nya nivåer på WII så som boxning . Träningsvärk i muskler som jag inte visste jag hade . Men det var roligt och Annelie gav slagpåsen vad den tålde !
På kvällen innan min hemfärd fixade Moa till hästarna i stallet och jag försökte hjälpa till . Stjälpning kallades det , är inte så värst duktig på det där med hästar . Kan säga att det inte helt är min grej . De är fina och titta på och kanske klappa på ibland men någon närmare kontakt med någon häst utsätter jag mig inte för . Det sägs ju att hästar känner om man är rädd för dem - är inte så tänd på att ha en ilsken hästapolle efter mig , haha !
Det var en vacker stjärnklar ( iskall ) kväll och väl hemma hos mor igen var det bara att packa ihopa sin pinuckler , klä på sig kläder för ett helt compani och plåga sig ute i kylan på moppen en stund . Till nästa hem .
Anlände vid niotiden . Då kom Emma och hälsade på ! Vi sällskapade snart med Dennis och Kevin och vi tog en runda , som vanligt . Jag har kommit fram till att vi alla är ganska udda ! haha . Hem igen vid två och bums i säng , jag skulle träna nästa morgon . Emma sov över , som vanligt . Tur att du orkar med mig !

Lördag : Vaknade med ett ryck , klockan 09.17 , tre minuter innan min träning . Blev sur och lät nog en del gå ut över Emma . Förlåt . Visserligen blev jag på bättre humör efter att ha tränat vanligt i gymmet men kände mig än dock som en liten häxa , haha ! Eftermiddag/kväll tillbringades hos Dennis där Kevin var och vi bakade . Det var faktiskt Dennis ide , jag skojar inte . Den killen är ganska grym på kladdkaka . Själv slavade jag med kanelbullar som blev tre gånger så stora som de egentligen skulle vara . Kevin är storslukare på Cola , verkligen . Film blev det också , I am legend , den är lika bra varje gång man ser den . Rekommenderar skarpt om du inte redan sett den .
Gänget skilldes åt vid halv tio och jag drog mig hem till mitt . Sex and the city gjorde min kväll och jag somnade gott , djupt ner i underbara drömmar om väskor , skor och läckra pälsar .

Söndag : Med andra ord idag . Dagen började utvilad och pigg vid elva snåret . Frukost och dusch , panik över klädval och ut i kylan . Idag döptes nämnligen Ilones lille pojk , Jonathan . Den pojken är helt underbart söt !
Väl framme vid kyrkan i Hörby fick jag bända loss fingrar och lår från vrålåket . Säger bara en sak : Jag vill ha bil ! Om det är -6 ute blir det 26- när man kör ! Fy för vad rått det blir . Brrrr .
Cermonin var fin och Markus satt och suckade , haha . Efteråt bjöds på smarrig smörgåstårta med räkor , tätt följt av vanlig prinsesstårta . Mätt och belåten men änn inte upptinad krånglade jag iväg med moppen mot Höör igen . Kallt som fasiken . Hade planerat att träna Afropower idag men beslöt mig för spinning istället . Det var första gånge idag och jag kan meddela attt jag är helt såld ! Otroligt skönt ! Svettas som en gris och sedan en dusch på det är nog det bästa som finns !
Nu sitter jag är , framför datorn hos far , med snart skrivkramp i fingrarna . Nu har jag äntligen fått skriva av mig . Det är smärre ångestvarning när man varit ifrån det ett tag .

Så , nu hade jag tänkt ta det lugnt och läsa lite . Det var också ett tag sedan .
Ha det så jättebra ,

HUGS & KISSES

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, lycka till Annelie säger jag bara ;) <3

Goldenstarlights sa...

hehe , ^^ HUGS