Sidor

maj 08, 2012

tips på bra serier

Föresten. Bara mååste tipsa om ett par serier som jag följer. Förmodligen är ni redan bekanta med dem, men är ni inte det råder jag er skarpast att bli det.

Första är American Horror Story. 
Denna serie sänds på söndagskvällarna klockan 22.30 och gör mitt liv mycket bättre på just, söndagar.
Utspelar sig i nutid, någonstans i USA, handlar om en familj som flyttar till ett gammalt spökhus för att starta om livet - men det de inte vet när de flyttar in, är att det just spökar. Grymt bra serie för de som tycker om lite ruggigheter men inte vill gå över gränsen till Saw.


Den andra är Alcatraz.
Serien sänds på tv4 om måndagskvällarna, rättare sagt klockan 21.00. Denna serie är utspelar sig också i USA i nutid och handlar om fängelset Alcatraz där över 300 fångar spårlöst försvann för åratal sedan, bara det, att det är inte det som egentligen hände. Varje avsnitt går ut på att hitta den som ''rövat'' bort fångarna för en generation sedan. Perfekt serie för den som tycker om dektektivarbete, lite action och en hel skopa komik.


Den tredje och sista serien jag tänkte tipsa om är Game of the Thrones.
Detta är en relativt gammal serie som jag nyligen ramlat över. Igår ramlade jag över den faktiskt. Jag har inte kommit så långt in i serien men har definitivt fastnat för den eftersom den är lite medeltids- och fantasyinspirerad. Givetvis handlar den mycket om att folkslag vill bredda sina gränser och ta över tronen för att få större makt. Detta genom att bilda pakter och slåss - typ. Denna serien ät toppen för alla som avgudar filmer som Sagan om Ringen, Robin Hood, Gladiator an so on. Filmer med slagsmål och snygga brudar. typ.


Trevligt tittande,
PUSS

Inga kommentarer: