Sidor

maj 17, 2012

outdoor-liv i västervik

Åh vad jag älskar outdoor-livet. Frisk luft, sova utomhus, mysa vid brasan och laga mat över öppen eld- kan vara något av det bästa som finns.
Vi var på ett ställe som heter Västervik och som är beläget en bit utanför Arkelstorp, Kristianstad då. Jag kan verkligen rekomendera platsen. Det ligger perfekt i förhållande till vattnet, sjön, där det är bra att paddla. På området finns färdiga vindskydd, flera eldstäder, en vedeldad bastu- eller värmestuga, och även mulltoa. 

Vi hade grymt tur med vädret igårkväll, det var solsken och knappt någon vind. Under natten regnade det dock, och lika så under förmiddagen. Men lika glad var jag för det. Vi testade lite olika produkter igår som vi säljer i butik och jag har kommit fram till att det är ett krux att tillaga havregrynsgröt över ett bensinkök, hehe. Sen var det lite fest i skogen.. hur mysigt som helst. Även om man däckade på en brassestol vid tolvsnåret. 

Glömde såklart att ta med mig min kamera, så mobilen fick ställa upp som stand-in, vilket inte var helt lyckat. Här är de bästa bilderna i alla fall.


Mmin frukost, innan det var sönderbränd.. Tur att man hade med sig torkad frukt att ha i, hade nog inte gått att äta annars.




Hur fin utsikt som helst.


Ett par av alla de tälten i fällde upp för att prova. Jag sov i det gröna Hilleberg's tältet bakom det röda. 


Nu ska jag dra på mig mina träningskläder för att sedan kunna avnjuta en helkväll tillsammans med mitt play station 2.


PUSS

Inga kommentarer: