Sidor

februari 16, 2012

Maldiverna - Anantara Veli

Som det kliar i fingrarna nu alltså. Jag är så fruktansvärt jävla trött på snön nu. Dess avsaknad under julen var sin grej, men eftersom den inte kom då hade den inte behövt komma alls. Nu är den bara ivägen, sjukt irriterande och har nästan fått mig att ramla idag. NÄ. Sommar och sol vill jag ha nu. Har börjat spara undan lite pengar nu och ska forsätta göra det framöver - men jag vet innerst inne att jag inte kan lägga band på mig. Jag är en sjuk spenderare just som jag inte ska vara det. hah.. 

Tanken på fågelkvittret som ljöd innan idag får man att känna att kanske kaaaanske är våren påväg - vilket alltid är något. Men för att strypa min ångest totalt drömmer jag mig tillbaka till Turkiet i mysiga bilder. 

Hade kunnat tänka mig att åka hit - om inget annat.


  Säger bara en sak - Maldiverna. Vilket ställe alltså.. Anantara Veli heter detta ställe där man bor i små ''hyddor'' som är utplacerade jämte med en lång brygga. Tänk att bara kika utanför dörren, ta ett steg och hamna i blått varmt vatten... jag hade inte klagat. Ska jag åka hit får jag dock skynda mig.. För det första höjs vattennivån hela tiden och snart ligger denna ö under ytan. För det andra snålar CSN med studiebidrag vilket gör det svårt att spara undan.. hehe..

Menmen. En gång ska jag hit. Innan man får besöka det med dykarutrustning..


PUSS

Inga kommentarer: