Sidor

februari 13, 2012

alla-hjärtans-ÅR?

Dagen före valentin var det ja. Och vad händer imorgon? Vad ska man göra egentligen? Ge något? Hm. Tycker det är en sjuk hysteri när det gäller denna dagen. Varför kan man inte göra någonting tillsammans med någon man håller av vilken vanlig dag som helst? Idén med alla-hjärtans-dag är mysig, men sjukt överdriven. Klart att det är kul att göra någonting annorlunda - eller vardagligt - ''bara för att man ska det just den dagen'' - men ärligt talat så är det nog inte så många som faktiskt har ork eller tid till det. 

Det som jag kan störa mig på mest är alla dessa statusar på Facebook. ''Alla vi som ska fira alla-hjärtans-dag ensamma gillar'' osv. Hitta på någonting med någon då för in i helvete. Sitt inte och böla, ta tag i det och fråga någon. För fan. Sluuuuuta böla. Nu.

Oavsett, alla-hjärtans-dag är så stort för att företagen ska tjäna pengar på det. That's it. Och jag klandrar inte någon för att man faktiskt hittar på någonting med någon - eller själv. Men, jag tycker inte att man ska känna sig tvungen att göra det just imorgon, bara för att. Det uppskattar ännu mer när någonting kommer spontant. 

Men, även jag kommer säkerligen hamna i fällan av att vilja hitta på någonting imorgon. Sjukt infall säkert, men allvarligt talat, hur många dagar får jag inte det annars? Sick



PUSS

Inga kommentarer: