Sidor

december 23, 2011

jul, underbara jul

Idag är jag sådär löjligt glad och sprallig som jag bara blir dagen innan julafton. Kan knappt sitta still på datorstolen, och tanken på att jag har lite kvar att plugga innan jag kan börja julstäda och förbereda mig mentalt (läs: flippa ut totalt, sätta på julmusiken på högsta volym och bara njuta) inför den stundande julafton. Jag är
löjligt kär i julen. Helt totalt överdrivet förälskad. Älskar allt som har med den att göra. Lite stress, mysig belysning, att mysa ner sig framför brasan med nära och kära, äta god mat, öppna klappar, beundra granen - som förövrigt luktar underbart, fuska på julskinkan på natten och vara uppe och skratta och känna sig lycklig tills man stupar.

Det spritter just nu i hela mig. Har nästan ont i magen haha. Sjukt. Jag kommer förmodligen aldrig växa upp när det gäller julen. Och jag älskar det. ''Julen är bäst när man är liten'' sägs det. För mig är julen bäst oavsett ålder.

Ska försöka samla ihopa mig nu lite och skriva i alla fall halva arbetet klart. Måste få någonting gjort haha.


PUSS

Inga kommentarer: