Sidor

november 05, 2011

Ingen ersättningskonsert för Rihanna

Vaknade ett sms där det stod att Rihanna inte kommer att kunna spela någon ersättningskonsert i varken Stockholm eller Malmö, och ville bara vända på kudden och somna om. Då var det fast beslutet alltså. Misstänkte hela tiden att det inte skulle bli av, hennes schema är sjukt pressat och hon har knappt några lediga dagar alls för att vila upp sig. Jag skulle kunna säga att detta suger, men det vore att ljuga, detta mer än sög. Ville så gärna, men det är lätt att sparka på folk som redan ligger ner.

Detta var inte det besked jag längtat efter. Blir så jävla besviken och ledsen, men jag hoppas att Riris hälsa stabiliserar sig så att hon blir bättre och kan fortsätta sin turné.

Och än är det inte över. Jag SKA se henne live. Får hålla ögonen öppna om framtida event.

Rihanna ställde in två spelningar i Sverige av sammanlagt tre. Nu meddelar arrangören Live Nation att det inte blir några ersättningsspelningar.

Rihanna ställde in - men det blir inga ersättningskonserter

Tyvärr, alla Rihanna-fans.
Det blir inga ersättningskonserter med världsstjärnan efter hennes inställda spelningar i Malmö och Stockholm.
"Vi beklagar detta djupt", skriver arrangören Live Nation.

Det var i måndags som det plötsliga beskedet kom: Rihanna ställde in spelningen i Malmö. Arrangören Live Nation uppgav att det berodde på utmattning. Rihanna och hennes team skyllde på influensa.
På tisdagen stod hon på scen igen. Ett fullsatt Globen fick nöjet att njuta av en världsstjärna på topp. Expressens musikredaktör Anders Nunstedt gav spelningen fyra getingar och skrev bland annat att det var "ett mirakel".
Under ondagen tog så Rihannas hårda tempo ut sin rätt: Hon tvingades ställa in den andra spelningen i Stockholm. Läkare ska ha fattat beslutet då sångerskans hälsa ansågs vara för dålig för att klara en hel konsert.

"Jättebesviken"

Sent på natten mot torsdagen kom en hälsning från Rihanna, via hennes management:
"Jag är jättebesviken och vill uttrycka min besvikelse till alla fans".
Sedan de inställda spelningarna har arrangören Live Nation febrilt försökt få till ersättningskonserter i Malmö respektive Stockholm.
På fredagskvällen twittrade Rihanna:
"Jag hatar att ställa in konserter. Ledsen Sverige, jag längtar tills jag kommer tillbaka."

Beklagar detta djupt

Senare på fredagens skickade Live Nation ut ett pressmeddelande:
"Live Nation tillsammans med Ericsson Globe och Malmö Arena har jobbat hårt på att få till ersättningsdatum för de konserter som inte genomfördes under den gångna veckan i Malmö och Stockholm", går det att läsa.
"Detta har tyvärr visat sig omöjligt av logistiska skäl. Vi måste därför tyvärr meddela att konserterna ställs in helt och hållet. Vi beklagar detta djupt."




Taget från Expressen




PUSS



Inga kommentarer: