Sidor

oktober 11, 2011

Side, Turkiet

Hallåsan duu.
Har landat i Sverige nu ordentligt, fick en smärre chock när jag vaknade i morse och det var 8 grader?? Har blviti bortskämd med 25 grader tidigt på morgonen så det var bara att dra på sig vinterjackan och se glad ut.

På tal om veckan i Turkiet, det var en riktigt lyckad resa.. Vi hade runt 30 grader varje dag med sol, bad och shoppning.

Vi var även en sväng inom den så kallade Gamla Stan där vi strosade runt lite och tog en drink på en uteresturang. Pina Colada tog jag och blev faktiskt glatt överraskad för hur god den var. Turkarna var som tokiga där.. och ändå så var dem inte så på som de brukade vara fick jag höra haha..

Vi var vid stranden och lapade sol och tog en del misslyckade hoppbilder.. hahah, gissa om det blev uppståndelse på stranden.

Under torsdagen gav vi oss av på en båttur till Manavgat en bit från Side. Båtturen var minst sagt gungig och trots att vi alla svalt åksjukepiller innan blev det en del bleka ansikten. Vi stannade till på en liten ö, läs: stensand, och badade lite. Det var helt galet varmt i havet, varmare än i poolen..
I Manavgat besökte vi en marknad, sjukt nog under en massa sjalar och preseningar. Kändes lite annorlunda att gå under där, men det fanns en del att kolla på. Dock var dem mycket på här och Emms hotade att knocka dem om de inte lät henne vara hahah.

Att rabbla upp allt vi har gjort är omöjligt, men jag skulle kunna sammanfatta resan så här; massor med solande, badande, Effes, shoppande, hoppande, träning, ätande och skratt.
Jag har redan lite tillbakalängtan.. Kommer förmodligen besöka Side Mare Resort och Spa igen i alla fall.

Fick, till lite besvikelse inte med mig ett par skor hem eftersom dem jag ville ha inte fanns i min storlek, men lite shoppande blev det ändå.

Passade på att investera i ett Thomas Sabo-armbadn eftersom det är lite billigare där. Köpte till ett par berlocker med och känner mig helnöjd med det. Givetvis var den första berlocken jag hittade skon hahah.

Är hur nöjd som helst med mina nya väskor, plånbok, amrband, tröja och ring.

Nu blir det en sväng inom Vårdcentralen sen vidare till Kstad för att möta upp och fika med ett par finisar.

PUSS

Inga kommentarer: