Sidor

juli 28, 2011

update (inlägg från torsdagen)

Eh hej.?
Jag vet inte riktigt var jag ska börja.. helt ärligt.. Men jag kan börja att förklara varför det har varit helt tomt här i en vecka. Det är som så enkelt att blixten slog ner någonstans och sabbade vårt internet.. och ja, jag har gråtit blod. typ. Ingenting har hjälp och det känns som att vi försökt med allt. Anledningen till att vi har internet nu är, damdamdam, kontantkort till datorn! Det är dock bara till nästa torsdag, men efter det hoppas jag med alla fingrar och tår att vi ska ha vårt trådlösa igen. Blir galen av att skriva på extrapappas yttepyttelilla dator..! heheh.. men det är internet i alla fall, och jag har haft kopiös abstinens efter facebook och att kunna skriva av mig på bloggen.. Det har blivit vardagsmat och att helt plötsligt inte kunna skriva eller glutta på statusar gör mig lite.. ledsen.. haha. Men som sagt, till torsdag håller det i alla fall.! Man ska vara glad så länge det varar heter det ju.

Kan omöjligt skriva allt jag hittat på under denna veckan (som för övrigt har kännts som en hel månad..), men jag har kommit till insikt om vissa saker. Vissa saker som kan komma att ha en betydande roll i mitt liv. Man lånar bara livet, och man ska ta hand om det, fyll det med bra saker och inte bryta ihop när någonting hindrar. Bara att ta nya tag och le. För allting blir så mycket lättare om man ser det från den ljusa sidan.
Jag har haft mycket tid att bara tänka, och jag har en sjukt huvudvärk nu.. och jag skojjar inte ens. Men man får hoppas att det inte har med tänkandet att göra.. ;)
Veckan har fyllts med mycket regn, målande, musik i mängder, Grottbjörnens Folk, min finis till pojkvän (som inte bara är fin, utan riktigt underbart fin..! nej vadå..? jag är inte dökär. hahah!), mycket film med familjen och en ömande tunga!

Min tungpiercing känns mycket mycket bättre nu. Jag skulle faktiskt vilja säga att det är nästintill helt läkt..! Det gör inte ont längre alls, svullanden är borta och hålet ser bra ut. Staven är sjukligt mycket för lång nu kan jag tala om.! Ska till malmö imorgon för att införskaffa en ny. funderar på att investera i en ny kula med, en med strass.. tsss. Fejnt! Jag är så jäkla nöjd! Slänger ut en bild senare när jag fått tillbaka min dator (som åskan slog ner i förra gången.........).
Det trista vädret tycks fortsätta om man säger så.. men nästa vecka beger jag mig till solen! Och nej, inte utomlands.. men hejhej, solen finns i SKARA, och dit ska jag. Hela veckan. Möjs..!
Imorgon är det dags för att fira min minsta lillasyster som fyller 4 år. Tiden går så fort.. Lilla knytet är en stor skitunge nu. Presenterna är klara, men städandet är det dock inte.. Får kanske släppa datorn nu innan mamma får ett frispel över att jag inte hjälper till.. he he he he..
Uppdateringen kommer att sina lite. Men kommer att vara mer än den varit den senaste veckan, kan jag lova. (Datorn följer med till Skara.. thiih) När allting är som vanligt med internet igen, så kommer uppdateringen att vara som vanligt.

Ha det fint!


PUSS

Inga kommentarer: