Sidor

maj 18, 2011

Sitter fast

Såhär känner jag inför mitt engelskaarbete jag håller på med just nu. Jag sitter fast. Kanske inte bildligt talat, men aa. Jag sitter fast helt enkelt.

Hade varit skönt att bara kunna strunta i allt som har med skolan att göra nu. Speciellt när det är så himla nära till studenten. Jag fattar inte varför alla lärarna lägger in så jäkla mycket nu i slutet..? Om de tyckte att de inte hade nog med underlag för att sätta betyg på en, skulle de ju ha gett oss uppgifter TIDIGARE. Betygen sätts ju nästa tisdag och jag är inte den enda på skolan som har ett antal med arbeten som ska in både innan och efter det datumet. Jag fattar inte hur de tänker helt ärligt. Blir fan sur på sånt. Vi har kämpat i skolan i TIO år, kan vi inte få dessa sista tre veckorna läxfria? Helt seriöst. Orkar inte.

Sen funderar jag på om faktiskt inte lärarna tycker detsamma, att det hade varit skönt att ha det lite lugnare såhär innan sommaren. Men visst. FINE! Ge oss en hel hög med arbeten i sista minuten, det är endå NI som får sitta och rätta möget sen på er fritid.


FRAMFÖRHÅLLNING LÄRARE!

Inga kommentarer: