Sidor

maj 12, 2010

Byta aldríg om på bussen

Aa, rubriken talar för sig själv.
Himmelen släppte ALLT den hade att ge idag när jag skulle gå till bussen. Leggningsen som annars är ljusa förvandlades till mörka och tunga. Jag måste säga att känslan av böta kläder som klistrar sig om kroppen inet är någon höjdare...
Som tur var slapp vi idrotten idag (annars hade det varit orientering som gällt). Jag tänkte därför i mitt stilla sinne att jag skulle byta om till dem för att slippa kom-så-slickar-sig-kläderna-runt-kroppen-som-ett-ormskinn och började "smidigt" dra av mig paltorna där jag satt i bussen. En del blickar drog jag till mig men, länge leve stor halsduk. Den kan vara bra till mycket. Bland annat då att skyla för en när man helt random ska byta om på bussen! KANON.
Jag blev ju torr i alla fall, och det är ju alltid något!

Inga kommentarer: