Sidor

november 17, 2009

"monicas bibel, tycker du inte det är ett bra namn? Visst gör du det?!"

Hejhopp!
EN HEL LIVSHISTORIA, I BUSSENS MITTGÅNG HÄNDER DET.
Tisdagen har inte varit som vanliga tisdagar. Det började med att jag försov mig (men det är väl inte så ovanligt egentligen när jag tänker efter), sen slutade jag väldigt tidigt från skolan (GREJT), så jag och Emelie begav oss till Hässleholm. Hon för att åka hem och jag för att träffa Underbaraste en liten stund (TRIPPELGREJT<3). Och på tal om det, ni skulle sett fröken Daludd när hon skulle kliva av tåget. Haha, gubben blev nog ordentligt chockad när hon handlöst slängde sig över honom, thihi, jag skrattar fortfarande när jag tänker på det^^.

Inte nog med att dagen har varit... ovanlig... möter jag också en väldigt... ovanlig dam på bussen på väg till Kristianstad. Hon stannar mig i gången när jag ska gå förbi och leta efter ett passande säte och säger, "du, du vet inte när denna bussen är i vinslöv?". Jag hade såklart ingen aning eftersom jag inte brukar åka den bussen, och gör jag det så sover jag hela vägen. Så, jag svarar snällt "nej, det har jag faktikst ingen aning om, tyvärr" och börjar gå vidare. Då tar hon fatt i min arm och har värsta utläggningen om att hon rest runt i hela skåne för att kunna komma till lilla vinslöv, och sen berättar hon att hon spelat in en skiva med sitt band som kallar sig, nästan ovanliga eller va det nu var^^. Jag skulle vilja tagit bort det dära nästan och bytt ut det mot klart helt. Jag försöker fortsätta gå men hon stoppar mig igen och frågar om jag tycker att "monicas bibel, tycker du inte det är ett bra namn? Visst gör du det?!" (Detta ska alltså vara namnet på hennes bok som hon snart ska släppa och som ska handla om människan och massa sånt. Sa hon iaf. Jag vill ju inte vara oartig så jag stannar snällt kvar och nickar och mmm:ar och Aha!:ar när det passar. Sen när jag stått där ett tag så ber hon om ursäkt för att hon stört mig och jag svarar naturligtvis att det inte alls gjorde något. Saken är den, att det faktiskt var en liten rolig grej. Och nej, det störde inte mig det minsta:). Jag nickade och log till henne, gick långt bak i bussen och sen kunde jag helt enkelt inte hålla mig längre utan bröt ut i asgarv som jag försökte dölja med allt möjligt, jackan, halsduken, handen m.m. Men, jag tror nog att resten av bussen hört vårt lilla samtal, och jag ska svära på, att det var fler än jag som satt med handen för munnen och skakade av skratt!^^

Tränat och pratat tele med älsk har jag med gjort! En, faktikst, bra tisdag idag! Fler sånna Tack!:))


Nu kallar sängen, men först fixas kläder till imon och lite lan på facebook;).
SEE YA!


<3<3<3
HUGS & KISSES

5 kommentarer:

Anonym sa...

<3<3<3

daaludd sa...

hahah jag tror ändå han gubben gillade de ;)<33333

Goldenstarlights sa...

K: <3<3<3

D: hahah! Det tror jag med;) <3333

Goldenstarlights sa...

K: <3<3<3

D: hahah! Det tror jag med;) <3333

Goldenstarlights sa...

K: <3<3<3

D: hahah! Det tror jag med;) <3333