Sidor

augusti 18, 2008

Hemma igen

Var var jag nu? Just det! Hemma hos Emmas farmor naturligtvis!
Ja, igår drygades det runt med Emma i lilla Eslöv. En tur till hemmakväll för att köpa godis och en liten sväng inom leksplatsen för att återuppleva barndomen. Man får ju passa på, nu när man ska börja gymnasiet. Suck.

Väl hemma igen hade resturangmaten lagts sig till ro, då åkte godispåsen fram.
Efter massa skitsnack och tv var det tid att gå och knyta sig. (måste vända tillbaka dygnet, börjar skolan imorgon)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Idag blev det en tidig uppstigning. Klockan sju! Kan ni tänka er! När duschen var avklarad blev det frukost. Vi hann precis med bussen till stan, vi fick ta till "springteckniken". Den person som skrattade mest efter händelsen måste ha varit busschaffören.
Ärenden och hårklippning fýllde förmiddagen. Subway lät gott, det fick bli en sådan till lunch.
Vi totg tåget in till Höör för att hämta extrahjälmen, sedan slängde vi oss upp på mitt "vrålåk". En stund senare befann sig Sandra och Emma i Hörby för att skaffa Sandra ett busskort. Efter ett kort besök hos mor min fick jag kortet i hand och kunde dra och jobba. Emma leftade mig för att kunna hem och städ sitt hus. Väl klar med jobbet körde jag tillbaka till lilla Höör igen. Åt och nu sitter jag här igen. Mätt och belåten. Fast jag är en smula orolig för morgondagen. Ny skola, ny kompisar, nytt liv. Ojoj!
Ikväll ska man passa barnen. Bäst för dem att de sköter sig, haha!


Tjingeling! Imorgon gäller det.. !

Inga kommentarer: